خبر اول

کارگاه آموزشی شیوه های مطالعه و آسیب شناسی حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی کارگاه آموزشی شیوه های مطالعه و آسیب شناسی حوزه کتاب و مطالعه در بجنورد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، رضا رضایی اظهار کرد: این کارگاه آموزشی برنامه ای مشترک از سوی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن علمی معلمان ادبیات استان در محل سالن اجتماعات درمانگاه فرهنگیان بجنورد برپا شد.

وی عنوان کرد: این کارگاه آموزشی به منظور لزوم تربیت مربیان وعلاقمندان برای آموزش تسهیلگران امر مطالعه برگزار خواهد شد.

رضایی، آشنایی با کتاب و ادبیات کودک و نوجوان، حداقل داشتن مدرک کارشناسی یا تجربه کافی در ترویج کتابخوانی، اهل مطالعه و کتاب، توانایی انتقال آموخته های کارگاه به سایر افراد و تسلط کافی در آموزش و تدریس را از اهم شرایط شرکت در کارگاه های آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی ذکر کرد.

وی، خاطرنشان کرد:در این کارگاه، آموزش شیوه های مطالعه با تدریس حسین اسکندری از اعضای هیئت علمی دانشگاه برای شرکت کنندگان ارایه شد.

رضایی، همچنین از رونمایی و معرفی آثار ١۵ مولف از استان در این کارگاه آموزشی خبرداد و افزود: در حاشیه این کارگاه آموزشی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اهدا لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یاد بود از این ١۵ مولف قدردانی شد.

وی در خاتمه از برگزاری نشست های تخصصی کتاب و کتابخوانی، نوبل خوانی و کارگاه های آموزشی ویژه ترویج امر مطالعه در طول سال در انجمن های ادبی فعال در استان خبر داد.

 

خبر دوم

همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی؛ اهدا هشتصد میلیون ریال کتاب به مراکز و موسسات فرهنگی و هنری خراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اهدا هشتصد میلیون ریال کتاب به مراکز و موسسات و انجمن های فرهنگی و هنری و کتابخانه های مشارکتی، تخصصی و مدارس خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ رضا رضایی با اعلام این خبر گفت: پنج هزار جلد کتاب با ١٨٠ عنوان به مراکز، موسسات فرهنگی و هنری و مناطق  ویژه اجتماعی شد.

وی، افزود: این کتاب های با موضوع های مختلف از جمله فرهنگی، هنری اجتماعی، عفاف و حجاب، امربه معروف و نهی از منکر، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، دینی، مذهبی، مهارت های زندگی و کودک و نوجوان اهدا شده است.

رضایی با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در سطح جامعه نهادینه شود، ابراز داشت: رشد و تعالی روحی با شناخت و بصیرت میسر می‌گردد و مهمترین ابزار در این فرآیند، کتاب و کتاب خوانی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اهدای این کتاب ها، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، انس و الفت هرچه بیشتر مردم با کتاب و ایجاد انگیزه بین جوانان و نوجوانان می باشد.