محمد مویدی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره موضوع سرنوشت طرح «راسته کتاب» گفت:‌ یکی از موضوعات جدی که در دستور کار شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی قرار دارد،
احیای راسته‌ کتاب است. برای این طرح درگذشته اقدامی جدی انجام نشده بود. موضوع مطالعاتی جدیدی را برای ایجاد «پارکلت‌های فرهنگی» در راسته کتاب واقع در خیابان انقلاب آغاز کردیم تا به محلی برای توسعه کتابخوانی در قالب کافه‌ کتاب تبدیل کنیم.

وی با اشاره به برخی جزئیات طرح «پارکلت‌های فرهنگی» افزود:‌ بحث مکان‌یابی با اولویت فضاهایی که در مجاور دانشگاه‌ها قرار دارد در دستور کار است؛ مثلا در منطقه ۶، دانشگاه تهران در دستور کار قرار گرفته و همکاران در حال بررسی ابعاد مختلف اجرای طرح هستند.

مویدی  ادامه داد:‌ در نظر داریم طرح «پارکلت‌های فرهنگی» مشابه خیابان سی‌تیر که به پاتوقی برای مواد غذایی و تفرجگاهی برای مردم تبدیل شده است، راسته‌ای با محوریت کتاب باشد؛ به‌عبارت دیگر، پارکلت‌های فرهنگی پاتوقی برای افراد کتابخوان، عرضه و رونمایی از آخرین کتاب‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از مطالعه و مکان‌یابی دقیق این طرح در خیابان‌های مجاور دانشگاه تهران هستند به‌عنوان پایلوت اجرا خواهد شد، ادامه داد:‌ در نظر داریم این راسته کتاب در پیوند با مجموعه دانشگاهی باشد که نسل جدید که در فضای دانشگاهی، در حوزه علمی آموزشی فعالیت می‌کنند، بتوانند از این محل حداکثر استفاده را داشته باشند. اگر این طرح نتیجه مطلوبی داشت برای سایر دانشگاه‌ها نیز اجرایی خواهد شد؛ علاوه‌براین  راسته‌های کتاب و کتابخوانی را در کنار جریان زندگی روزمره مردم نیز قرار دهیم که مردم بتوانند از آن بهره بگیرند.

مویدی درباره زمان اجرا و بهره‌برداری این طرح گفت:‌ امیدواریم مرحله مطالعاتی طرح تا پایان مهر‌ماه به اتمام برسد؛ بحث مکان‌یابی مهم است و مطالعات ترافیکی و تمهیدات ایمنی و امنیتی برای آن باید انجام شود. تلاش می‌کنیم، پس از اتمام مرحله مطالعه با تمرکز بر مکان‌یابی و بررسی‌ها از نظر اجرایی بودن، بتوانیم تا دهه فجر شاهد بهره‌برداری طرح باشیم.