به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی در تاریخ ۲۶ آبان ۹۹ افتتاحیه سه کتابخانه دربخش مرکزی ابتر (روستای احمداباد,روستای گنج اباد,عشایری منجین) برگزار شد.

 

به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی مدیریت سفیران دانایی استان، کتابخانه های مشارکتی مهر فرهنگ را افتتاح می‌کند. تجهیزات این کتابخانه ها با مشارکت مدیریت سفیران دانایی خانم احمدی و خانم فرهنگ نویسنده و عضو شورای کتاب کودک و نوجوان،جناب آقای دکتر حسن طائی، انتشارات مهرسا، میچکا، و تیم خیران خانم فرهنگ و خانم احمدی تهیه شده است. تجهیزات این سه کتابخانه شامل :هفت عدد قفسه، سه عدد موکت به اندازه ابعاد اتاق ها و نزدیک به دو هزار جلدکتاب، سه بسته برگه آچار، بیست بسته مداد رنگی، طلق وشیرازه، پوستر، بنر برای سر در کتابخونه ها و…. راه اندازی خواهد شد. این کتاب‌ها شامل کتب ادبی، آموزشی، رمان کودک و نوجوان و کمک درسی می‌باشند. این برنامه در زمینه های موضوعی چون نقش کتابداران در توسعه فرهنگی و ارتقای آگاهی جامعه، کتابخانه های سیار و ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخانه های مدارس و ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان و نوجوانان، شیوه های استاندارد و اصولی مطالعه، نقش سواد اطلاعاتی در توسعه فرهنگ مطالعه صورت می پذیرد. همچنین به مناسبت هفته کتاب، یکی از فعالیت های آموزش و پرورش در هفته کتاب و کتابخوانی برگزاری ۳۲ همایش استانی و تجلیل از دانش آموزان کتابخوان و معلمان و دانش آموزان برتر است.

اداره آموزش و پرورش یکی از اعضای ستاد کتاب است که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می کند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگارماندگار”۲۲ تا ۲۹ آبان ماه هر سال در سراسر کشور برگزار می‌شود.