پویش «کتاب در خانه» در نوروز امسال، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب، شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها شروع به کار کرد. در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به معرفی کتابی می‌پردازند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شوند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می کنند.

با توجه به استقبال گسترده خانواده‌ها در روزهای آخر و در خواست ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و نیز استمرار شرایط و فرصت بیشتر دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت آنها این پویش تا روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹تمدید شد.

دبیر جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در ادامه افزود که این یک پویش سراسری و آزاد کتاب‌خوانی است و محدود به کتاب‌های خاصی نیست اما در این مدت ناشران الکترونیک زیادی کتاب‌هایی را با تخفیف‌های خوب عرضه کردند که آن‌ها هم قابل مطالعه و ارائه هستند، به خصوص کتاب‌های جدیدی که با موضوع ویروس کرونا هم به رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود تاکنون بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان از فضای اینستاگرام برای انتشار کلیپ معرفی فیلم توسط کودکان و نوجوانان استفاده کرده‌اند. علاقمندان برای پرکردن فرم شرکت در پویش در سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی به آدرس

 http://bookpromotion.ir/reading-clubs/withbookathome/registerbat/

یا اینستاگرام شبکه ترویج کتابخوانی به آدرس

instagram.com/bookpromotion.ir

و گروه واتساپ

https://chat.whatsapp.com/DCKp67RsEJQFOqaxbOQfqM

مراجعه کنند.