اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری در دستور کار قرار دارد»í

 

سهرابی با اشاره به برنامه های هفته کتاب فارس، گفت: اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ نشست خبری رویدادهای فرهنگی و هنری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، همچون سال‌های گذشته به میزبانی پایتخت کتاب ایران، که امسال شیراز است، برگزار شد.

 

این نشست خبری اما امسال بر بستر مجازی و با حضور، ایوب دهقان‌کار، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، سید احمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی فارس، مرتضی جعفری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و سعیدرضا کامرانی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در سالن همایش کتابخانه رئیسی شیراز و به صورت مجازی در سامانه اسکای‌روم برگزار گردید.

 

صابر سهرابی در نشست خبری بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که به صورت مجازی و به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: این دوره از پایتختی کتاب با همدلی و همراهی تمام دستگاه های فرهنگی و هنری استان فارس و با حمایت های استاندار فارس این مهم روی داد و پایتختی کتاب به شیراز برسد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها و روستاهای فارس هم به عنوان شهر و روستای دوستدار کتاب معرفی شدند، تاکید کرد: بخش خصوصی نظیر انجمن ها و سمن ها فعالیت های خوبی داشتند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه بازدید از قدیمی ترین کتابخانه شهر شیراز را خواهیم داشت، تاکید کرد: اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری در دستور کار قرار دادیم.

 

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و گسترش اپلیکیشن «قاصدک»، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در طول هفته و تجلیل از ناشران برتر استان فارس از دیگر برنامه های این ایام است، تاکید کرد: اجرای نمایشنامه های مجازی با همکاری انجمن نمایش، نامگذاری یک مکان به نام کتاب و رونمایی از نقد مجازی کتاب از دیگر برنامه های کتاب و کتابخوانی است.