به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، در این آیین مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی گفت: جای خوشبختی است که کتاب خوانی امروز در مدارس از دغدغه های اصلی معلمین و دانش آموزان شده است.

احمد طیبیان مجرد افزود: برگزاری جشنواره باشگاههای کتاب خوانی کودک و نوجوان اقدام خوبی در توسعه کتاب خوانی و مشارکت دانش آموزان می باشد.

وی ادامه داد: از این که شکیبا زارعی دانش آموز پایه چهارم که از کودکان نقال و شاهنامه خوان خورموجی است کتابخانه شخصی خود را به مدرسه اهدا می کند و اولین باشگاه کتاب خوانی را راه می اندازد سپاس گزارم.

طیبیان یادآور شد: از مدیر خلاق دبستان شهید آستروتین خانم آستروتین و کادر آموزشی و مدیریتی این دبستان در توجه به مقوله کتاب سپاسگزارم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: پس از برگزاری جشنواره کتاب خوانی کودک و نوجوان کارگروه های باشگاههای کتاب تشکیل دادیم و خوشبختانه حمایت مدیریت آموزش و پرورش به کمیت و کیفیت باشگاهها خواهد افزود.

حمید زارعی اضافه کرد: ایجاد اولین باشگاه کتاب توسط یک دانش آموز و اهدای کتاب خانه شخصی خود به مدرسه کار ارزنده و قابل تحسینی است.

وی تصریح کرد: کودکان‌ و نوجوانان‌ با کتاب‌ در حقیقت‌ درهای‌ سعادت‌ و خوش‌بختی‌ را به‌ روی‌ خود می‌گشایند تا در مسیر ترقی‌ و پیشرفت‌ گام‌ بردارند.

شکیبا زارعی نیز با اشاره به هدف خود از این اقدام بیان داشت: پدر و مادر من همیشه مشوق اصلی من برای خواندن کتاب بوده اند و بهترین ثروت من کتاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از قرآن والدین مرا ابتدا با شاهنامه آشنا کردند و از آن جا که متن اصلی شاهنامه برای من سنگین بود شاهنامه منثور در اختیارم قرار دادند.

زارعی افزود: از سه سال پیش نیز آموزش نقالی را زیر نظر استادانم طوبی شیرکانی و سپس فاطمه حسینی آغاز کردم که از تلاشهای آنان بی نهایت سپاسگزارم.

وی ادامه داد: باشگاه کتابم را به روح عموی شهیدم ابراهیم زارعی و اولین شهید استان در دوران دفاع مقدس شهید آستروتین که مدرسه محل تحصیلم به نام آن است تقدیم می کنم.

شایان ذکر است شکیبا زارعی دانش آموز پایه چهارم دبستان شهید آستروتین خورموج است.