نتیجه داوری طراحی پوستر پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رأی هیئت‌داوران به شرح زیر اعلام می‌شود لازم به ذکر است که فراخوان این جشنواره  در شهریورماه ۱۳۹۹ اعلام عمومی شده بود.

هیئت‌داوران انتخاب پوستر پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان ، از میان۱۸ پوستر راه‌یافته به مرحله نهایی، پوستر مشترک آقای حمید جوکار و سرکار خانم اسما خواجه‌زاده را به‌عنوان پوستر برگزیده انتخاب کردند.

لازم به ذکر است که سرکار خانم اسما خواجه‌زاده از تسهیلگران جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان شهر دشتی استان بوشهر و مروج برتر کتاب‌خوانی در سال ۱۳۹۸ جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی است.

 

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها ازجمله نهاد کتابخانه‌های عمومی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد یونیسف، سازمان بهزیستی،سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، شرکت ارتباطات سیار امین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در شهرها و روستاهای کشور برگزار می‌شود. در چهار دوره برگزاری این طرح در ۱۸۲۰شهر و روستای کشور و ۲۲ هزار باشگاه کتاب‌خوانی ۹۸۷ ۳۳۵ هزار عضو فعال هستند .

 بــا توجــه بــه فراگیری بیمــاری کرونا پنجمین دوره جــام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کــودک و نوجــوان امســال بــا شــعار « حمایت از سلامت عمومــی و روحیــه نشــاط همــراه بــا تــداوم کتاب‌خوانی» آغــاز می‌شود و رویکــرد آن اســتفاده حداکثــری از امکانــات فضاهــای مجازی اســت.

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان رویدادی سالیانه است که اجرای آن بین شش تا هشت ماه طول می‌کشد. در مرحله اول باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با حمایت تسهیلگران بزرگ‌سال که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، با حضور حداقل ۱۲ کودک یا نوجوان تشکیل می‌شود. پس از ثبت باشگاه در سامانه شبکه ترویج به آدرس   www.bookpromotion.ir  اعضای آن باشگاه از تسهیلات خرید کتاب با تخفیف ۵۰ درصد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کتاب‌های پیشنهادی جام باشگاه‌ها و ۳۰ درصد سایر کتاب‌های کودک و نوجوان بهره‌مند می‌شوند. هر عضو دست‌کم یک کتاب تهیه می‌کند. اعضای باشگاه کتاب‌هایشان را مبادله می‌کنند و می‌خوانند. سپس درباره کتاب‌ها گفت‌وگو می‌کنند، برای نویسندگان کتاب‌ها، نامه می‌نویسند. درباره کتاب‌ها فیلم‌های موبایلی می‌سازند و بهترین کتاب خوانده شده را با گفت‌وگو و بحث انتخاب و معرفی می‌کنند.

 

 

پوستر پنجمین جام باشگاه های کتاب خوانی  فایل pdf

 

روابط عمومی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب